به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حمیدرضا شهرکی مدیر کل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری این سازمان با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر ۸۶۷ باب مجتمع خدمات رفاهی بین راهی در حال بهره برداری در سطح شبکه راههای کشور وجود دارد که به کاربران جادهای ارائه خدمات می نماید که در این راستا و با هدف رعایت حقوق شهروندان به ویژه مسافران نوروزی و کاربران جاده ای، "کمیته ویژه نظارت" تشکیل شده است که بازدیدهای دوره ای مستمر توسط این کمیته صورت میپذیرد بهطوری که بازدید ها قبل از تعطیلات نوروزی شروع و در طول تعطیلات به صورت مستمر و دورهای انجام میشود و در این ارتباط کمیته نظارت درسطح شهرستانها نیز فعال و به صورت مستمر نسبت به انجام بازدیدها و ارائه گزارشات مربوطه در سامانه مدیریت نظارت تحت وب اقدام مینماید.
شهرکی اظهار داشت: اطلاعرسانی فوری و موثر از سوی ادارات کل تابعه، تشکلهای صنفی ذیربط و همچنین بخش مجتمع های خدماتی رفاهی بین راهی مبنی بر ضرورت ضدعفونی کردن فضای عمومی و مراکز رفاهی و تجاری و خدماتی مجتمع ها و استفاده از مواد ضدعفونی کننده استاندارد و مورد تایید مراکز بهداشت در استانها از تمهیدات اتخاذ شده بوده است .
وی ضمن تاکید بر استفاده از ماسک و لزوم فاصلهگذاری اجتماعی و رعایت دیگر پروتکل های بهداشتی افزود: ادارات کل راهداری و حمل و نقل جادهای سراسر کشور نیز مکلفند در راستای رعایت موازین و اصول بهداشتی از نحوه ارائه خدمات در مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی توسط" کمیته ویژه نظارت" در سطح استان و شهرستانهای تابعه بازدیدهای ویژه به عمل آورند.
مدیر کل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای بر رعایت رفتارهای بهداشتی و ایمنی از جمله استفاده از ماسک و عندالزوم استقرار مسافران مشکوک به بیماری در محل مناسبی از مجتمع های خدمات رفاهی بین راهی که کمترین مواجهه با سایر مسافران را داشته باشند، تاکید کرد و افزود: هماهنگیهای لازم جهت انتقال بیماران به واحدهای درمانی از دیگر تمهیدات در نظر گرفته شده توسط این سازمان است.
وی امکان ایجاد ایستگاه های امنیت و سلامت در درون مجتمع های خدمات رفاهی، ایمنی راههای منتهی به مجتمع ها و توجه به وضعیت مناسب نمازخانه ها، بهداشت سالنهای غذاخوری و سرویسهای بهداشتی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی از سوی صاحبان و کارکنان مجتمع ها و نظارت بر رعایت اصول بهداشتی توسط مسافران را از مواردی دانست که بیش از گذشته مورد توجه مجتمع خدمات رفاهی و دستگاههای مختلف نظارتی قرار گرفته است .
به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جادهای، شایان ذکر است اطلاع رسانی در خصوص شماره های سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۰۷۰ و ۳۰۰۰۱۴۱ جهت دریافت نقطه نظرات و پیشنهادات و شکایات مسافران جادهای ، استفاده از اپلیکیشن مجتمع های خدمات رفاهی به آدرس rest areas.rmto.ir همچنین نام و شماره تلفن مدیر داخلی پاسخگوی مجتمع خدمات رفاهی جهت پاسخگویی به مطالبات مراجعین همه موارد در یک تابلو یا بنردر محل مناسبی از مجتمع که قابل رویت برای کاربران جادهای می باشد از دیگر تمهیدات پیش بینی شده بوده است.